zondag 30 oktober 2016

Ben ik te laat ?


Heel misschien denkt er een van jullie: Wat is hij laat met z'n strip vandaag. Het zou kunnen dat die ene persoon dan vergeten is om de klok een uur terug te zetten. Ja, inderdaad, de wintertijd is weer ingegaan.

Of, nou ja, wintertijd... eigenlijk is dit de normale tijd. We zijn nu weer terug bij hoe het was, voor de zomertijd inging. Toen hebben we een uur overgeslagen, waardoor we ineens vroeger op moesten staan, nu is alles weer zoals het hoort.

Een extra uur hebben we gekregen. Of eigenlijk hebben we dat uur een keer over gedaan. Midden in de nacht, dus waarschijnlijk heeft niemand er iets van gemerkt. Wat toch wel jammer is. Je krijgt zo'n uur extra maar eens in het jaar.

Het zou leuker zijn als we dat verzetten van de klok midden op een doordeweekse dag zouden doen. Dan hadden we een uur extra lunchpauze. Dan zou je toch allerlei leuke dingen kunnen doen. Nu hebben we hooguit een uur langer kunnen dromen.

Ik droomde vannacht dat ik een fietstocht door Schotland maakte. Ik ben daar nooit geweest, maar nu was ik op weg om een kasteel te gaan bekijken. Ik reed over een smalle landweg en haalde een echtpaar in dat, heel vreemd, aan de verkeerde kant van de weg reed.

Nou ja, dan maar aan de rechterkant passeren. Even verderop kwam me een auto tegemoet, die ook al aan de verkeerde kant reed. Ineens begon het me te dagen: ze rijden in Schotland natuurlijk links ! Snel stak ik de weg over.

Ja, dat verkeer in Groot-Brittannië... Maar met de zomer- en wintertijd doen ze gewoon met de rest van Europa mee, hoor. Daardoor is er het hele jaar een uur tijdsverschil. Tenzij ze daar in de toekomst, na de Brexit, mee ophouden. Dan lopen we in de zomertijd gelijk met Britten. Dat zou wel wennen zijn...  



De Strip: De strip van deze week is gemaakt door de Geheimzinnige Hulpman. 

Klik hier voor deel 1 - deel 2 - deel 3 en deel 4 van het vorige verhaal. 

Klik op de strip voor een grotere weergave. 

Kijk voor voorafgaande episodes van de Stripmannen-saga naar het Strip Jaaroverzicht van 2015 en het Strip Jaaroverzicht van 2014 , of nog verder terug naar het Strip Jaaroverzicht van 2011  -  het Strip-overzicht van 2012 en het Strip-jaaroverzicht van 2013 

Bezoek ook onze internationale, Engelstalige, website: The Amazing Comics Men


4 opmerkingen:

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Een uur langer in bed liggen, heeft toch ook wel iets.

Jan de Stripman zei

Ik was een uur eerder op...;o)

Unknown zei

afschaffen die tijdswisseling.....maar dan moet jij volgend jaar over iets anders schrijven Jan, bijvoorbeeld dat je dat zo mist of dat je stiekem toch op je eigen houtje wisselt

Jan de Stripman zei

Dat zou zo maar kunnen, Cor...